Vanuit de zoektocht naar gezamenlijke taal en gedeelde manieren van werken ontstaat een collectie van makersmanieren, werkvormen en didactische benaderingen.
Op 5 oktober jl. hebben we de start van de start gedaan van de Werkplaats Media Maakonderzoek voor dit studiejaar én voor de komende jaren. Het achterliggende plan daarvan vind je in de bijlage. Het duurt soms even – we waren toch maar alvast begonnen – maar… het is geaccordeerd. Van bovenaf, voor van onderop werkend. Hoera!
Vanuit de start van de start hebben we inmiddels verschillende ideeën opgedaan: deze hangen op de flappen tegenover de kubus, die we speciaal voor dit project hebben “gekraakt”. De ene flap gaat over het zichtbaar maken van wat we eerder al hebben gedaan, de andere flap is voor ideeën voor focus van onderzoeken en maken voor dit jaar. Doe mee en plak er post it’s bij, maak notities, vorm groepjes, kijk wat je aanspreekt, spreek ook vooral elkaar – in wandelgangen of lokalen – en maak het maakonderzoek nog meer ‘alive’ bij Media.
Zichtbaarheid: vandaar ook de kubus, is hét thema van en voor het onderzoekend maken, het makend onderzoekend en het project als zodanig voor het komend jaar. Om meer docenten mee te krijgen, meer studenten te bereiken en samen een boost te geven aan het maakonderzoek om studenten te sterken in hun makerschap!
De makersdialoog kan bij studenten worden ingezet om onderzoeksvaardigheden te oefenen, zoals: interviewen, modereren, observeren en het verwerken van gegevens, in tekst of andere vorm. De makersdialoog is een begeleide gespreksvorm, tussen twee makers. De makers delen concrete maakervaringen met… Lees verder
Wie zijn de makers en docenten van de Werkplaats Media Maakonderzoek? We geven je graag meer beeld. Letterlijk: zodat je hen aan kunst schieten wanneer je meer wilt weten, mee wilt doen of juist zelf ook input hebt.