Arja Veerman
Arja Veerman werkt sinds 2011 bij HKU. Ze begon als afstudeerbegeleider bij de opleiding Kunst en Economie en vond al snel haar weg naar de master HKU Kunsteducatie, waar zij ruim 10 jaar werkte als docent ontwerponderzoek en afstudeercoördinator. Daarnaast deed zij jarenlang maakonderzoek in het lectoraat HKU Research in Creative Practices en in een aansluitend postdoctraject. Op dit moment werkt ze als studieleider Illustratie bij HKU Media. In haar vrije tijd schrijft ze boeken (fictie) en gebruikt ze haar onderzoekende blik op geheel eigen manieren.
In het verleden is Arja gepromoveerd op het onderwerp ‘samenwerkend leren via internet’ (Universiteit Utrecht, 2000).
Media docentendag: maakonderzoek in onderwijs
Op 12 april 2022 stond de tweede docentendag van HKU Media in het licht van het maakonderzoek en op welke manieren dat vorm kan krijgen in het onderwijs. Maakonderzoek is voor studenten én docenten belangrijk om het bewustzijn van eigen… Lees verder
Stay Connected, stay connected!
Samen met studenten en docenten verzamelen we ideeën om HKU Media weer nieuw leven in te blazen. Om studenten naar onze school toe te trekken, om ze elkaar te laten ontmoeten, dwars door de disciplines heen. En om ook naar… Lees verder
Makers Maken Makersdialogen
Bij HKU Media proberen we na de enorme kaalslag die corona ons heeft toegebracht (opnieuw) plekken te vinden en activiteiten te ontwerpen die bijdragen aan de sociale cohesie en interdisciplinaire samenwerking tussen docenten en studenten. Wat ons daarbij bindt is… Lees verder
Dilemma’s bespreken vanuit een makend perspectief
Welke dilemma’s kom je tegen in je werkpraktijk? En hoe bespreek je deze vanuit een makend perspectief? Arja Veerman ging in gesprek met Heleen Jumelet (HKU College van Bestuur) en Jolanda Schouten (HKU Fine Art), waarin zij al makend en… Lees verder
Wie zijn de mensen van de Werkplaats Media?
Wie zijn de makers en docenten van de Werkplaats Media Maakonderzoek? We geven je graag meer beeld. Letterlijk: zodat je hen aan kunst schieten wanneer je meer wilt weten, mee wilt doen of juist zelf ook input hebt.