Arja Veerman

Arja Veerman werkt sinds 2011 bij HKU. Ze begon als afstudeerbegeleider bij de opleiding Kunst en Economie en vond al snel haar weg naar de master HKU Kunsteducatie, waar zij ruim 10 jaar werkte als docent ontwerponderzoek en afstudeercoördinator. Daarnaast deed zij jarenlang maakonderzoek in het lectoraat HKU Research in Creative Practices en in een aansluitend postdoctraject. Op dit moment werkt ze als studieleider Illustratie bij HKU Media. In haar vrije tijd schrijft ze boeken (fictie) en gebruikt ze haar onderzoekende blik op geheel eigen manieren.

In het verleden is Arja gepromoveerd op het onderwerp ‘samenwerkend leren via internet’ (Universiteit Utrecht, 2000).

Het verwerken van dialogen tot makersverhalen

Maakonderzoek, Werkwijzen 5 november 2020

Het verwerken van de op video of audio opgenomen makersdialogen tot leesbare makersverhalen vraagt naast ruimschoots ontwikkelde schrijfvaardigheden om een kritische vorm van betrokkenheid. Vragen moeten kunnen worden beantwoord, zoals: welke fragmenten in het gesprek hebben betekenis in relatie tot… Lees verder